Ramowy rozkład dnia.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH
630- 830 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka.
830- 845 Zabawy ruchowe.
845- 900 Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych - opanowanie umiejętności mycia rąk. Czynności samoobsługowe.
900- 930 Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków. Kulturalne zachowanie się przy stole.
930- 950 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
950- 1045 Zabawy niekierowane w sali lub na świeżym powietrzu.
1045- 1100 Przygotowanie do II śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
1100- 1115 II śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania się przy stole.
1115- 1245 Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe.
1245- 1300 Przygotowanie do obiadu. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
1300- 1330 Obiad. Wdrażanie do prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się sztućcami.
1330- 1445 Odpoczynek poobiedni- leżakowanie.
1445- 1500 Przygotowanie do podwieczorku. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
1500- 1515 Podwieczorek. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania się przy stole.
1515- 1700 Zabawy wspierające rozwój dziecka, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
630- 830 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej
830 - 845 Ćwiczenia poranne.
845 - 900 Przygotowanie do I śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
900 - 930 I śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania się przy stole.
930 – 1000 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
1000 - 1045 Zabawy niekierowane w sali lub na świeżym powietrzu.
1045 - 1100 Przygotowanie do II śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
1100 - 1115 II śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania się przy stole.
1115 – 1245 Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe.
1245 - 1300 Przygotowania do obiadu. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
1300 - 1330 Obiad. Praca nad prawidłowym i bezpiecznym posługiwaniem się sztućcami.
1330 – 1400 Odpoczynek poobiedni, bajkoterapia, muzykoterapia.
1400 - 1445 Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy według indywidualnych potrzeb dziecka.
1445 - 1500 Przygotowania do podwieczorku. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
1500 - 1515 Podwieczorek. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania się przy stole.
1515 – 1700 Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Zabawy dowolne według inwencji dzieci.