Przedszkole Miejskie Nr 8 im. Jana Brzechwy

Jeżyki - nauczanie zdalne

14.12.2021r.

1. Poranna gimnastyka

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

2. "Biała gwiazdka” – słuchanie wiersza T. Kubiaka:


Spada z nieba gwiazdka
Śnieżna prosto z nieba.
Zgasła mi na dłoni...
Gwiazdko biała, przebacz
Jeszcze spadnie wiele
Takich śnieżnych gwiazd
Na zmarznięte drzewa
I na dachy miast.

Rozmowa kierowana na temat treści wiersza:

-Skąd spadła gwiazdka?
-Co to znaczy, że gwiazdka zgasła?
-Dlaczego gwiazdka się rozpuściła/

3. Zabawa „Ozdoby”

Na dywanie rozpoczynamy układanie rytmu 3-elementowego: bombka, aniołek, gwiazda, bombka, aniołek...
Ozdoby możemy zastąpić dowolnymi przedmiotami, np. klockami w trzech kolorach.
Dzieci dokładają przedmioty tak, aby zachować rytm. Przeliczają ułożony rytm.

4. Zagadki:

Przywieźli ją z lasu,

Pięknie przystroili.

Teraz będzie z nami

By święta umilić ( choinka)

***

Co to za gwiazdki,

Odpowiedzcie śmiało,

Które stroją ziemię

W sukieneczkę białą?  ( płatki śniegu)

***

W dzień ich nie ujrzysz,

Chociaż są nad nami,

Można je zobaczyć nocą, wieczorami  ( gwiazdy)

5. Praca plastyczna "Cukrowa śnieżynka".


Do zabawy plastycznej potrzebna jest czarna lub ciemna kartka, aby cukrowa śnieżynka ładnie się prezentowała.
Szkicujemy na niej zarys śnieżki. Dzieci za pomocą kleju rysują kontury śnieżynki, a następnie posypują całą kartkę cukrem. Po zsypaniu cukru na talerzyk, na naszych kartach zostaną wspaniałe błyszczące kryształki śnieżynek, które można również dodatkowo udekorować kilkoma drobinkami brokatu. Całość doskonale widać krok po kroku na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=Gvf-rjORPwg

 

 

13.12.2021r.

1. Zabawa badawcza. Badanie wpływu mrozu na stan skupienia wody.
-Talerz, butelka z woda?.

Wynosimy do ogrodu talerz i butelke z woda. Dzieci wylewaja na talerz nieduza ilosc wody. Pozostawiaja talerz z woda w ogrodzie na działanie mrozu. Po czasie sprawdzaja, co sie stało z woda, i wypowiadaja sie, dlaczego woda zamarzła.
 

2. Cwiczenia manualne "Małe sniegowe kule i duze sniegowe kule".


Dzieci zwijaja arkusze, tworzac rulony. Patrza przez rulony jak przez lornetki. Rozwijaja gazete i rozprostowuja ja, głaszczac raz jedna, raz druga dłonia. Na koniec chwytaja arkusze za dwa rogi i rozdzieraja gazete na dwie czesci. Formują dwie kule: najpierw jedna, potem druga ręką. 
Następnie rzucają kulami do wyznaczonego celu. Stopniowo wyznaczamy cel coraz dalej.

3. Karty pracy do druku:


https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/s1-1.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/s3-1.jpg

 

 

Język angielski- poniedziałek  13 grudnia

Winter- Zima

1.Słownictwo:

snow- śnieg

It’s  snowing- pada śnieg

snowman- bałwan

snowballs- śnieżki

snowflackes- płatki śniegu

 

2. Posłuchajcie piosenki o bałwanku i pokazujcie poszczególne części ciała.

https://youtu.be/FczqntFwb6k

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

3. Pokoloruj obrazek:

język angielski: 

Toys- Utrwalamy nazwy zabawek

1. słówka:

doll- lalka

teddy bear- miś

car- samochód

ball- piłka

train- pociąg

plane- samolot

2. Posłuchajcie piosenki z tymi słowami i wskażcie odpowiednie zabawki na nagraniu:

https://youtu.be/1juznlQg5N8

3. Zabawa z rodzicem:

Przygotowujemy zabawki wymienione wyżej ( nie muszą być wszystkie), rozkładamy je na dywanie lub stole. Wymieniamy wszystkie nazwy, a następnie rodzic chowa jedną zabawkę, a dziecko odgaduje, co znikneło.

Udanej zabawy.

10.12.2021r.

 

1. Zima- jak powstaje śnieg? Jesteście ciekawi? Popatrzcie sami...

https://www.youtube.com/watch?v=tcDocaYgq2c

2. Zabawa logorytmiczna. Dmuchamy na płatki śniegu.

Przegotowujemy dużo białego confetti i rurkę do napojów. Confetti rozrzucamy na stole. Na ustalone hasło dmuchamy na nasze śniegowe płatki przy użyciu słomki. Kto pierwszy zdmuchnie swoje śniegowe płatki – tata, mama, czy dziecko?

Następnie układamy confetti na wewnętrznej części dłoni ( nie za dużo). Nabieramy nosem powietrze i wypowiadamy szybkie, mocne „t”. Czy nasze śniegowe płatki podskoczyły? Spróbujmy jeszcze raz, niech polecą jeszcze wyżej.

Przy każdym  ćwiczeniu oddechowym należy zadbać o spokojne, głębokie wdechy.

3.   Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak "Pracowita zima".

Zima, zima biała, drogi zasypała.
Z chmury snieg proszy, mroz szczypie w uszy.
Wszystko ubielone, sniegiem przyproszone.
Lod lsni juz na rzekach, a zima narzeka:
– Tyle pracy jeszcze mam! Czy ja sobie radę dam?
Gdy juz wszystko pobieliła, wode w rzekach zamroziła, zaprosiła dzieci w koło: – Sniegiem bawcie sie wesoło! Zrobcie sniezki i bałwanki. I na gorke?! I na sanki!
Rzekła jeszcze: – I niech kazde z was pamieta! Najwazniejsza w zimie sprawa to bezpieczna jest zabawa.
 

 Rozmowa na temat wiersza:
−  Co robi w wierszu pani Zima?
−  Do czego zaprosiła dzieci?
−  O czym przypomniała dzieciom pani Zima?

4. Zabawa ruchowa "Zabawy zima?".

-Odtwarzacz CD, nagranie skocznej muzyki.

Podczas muzyki dzieci nasladuja rozne zimowe zabawy (np.: rzucanie sniezkami, jazde na łyzwach, jazde na nartach, lepienie bałwana) według polecenia rodzica. Na pauze w muzyce zatrzymuja sie i recytuja ostatni wers poznanego wczesniej wiersza: "Najwazniejsza w zimie sprawa to bezpieczna jest zabawa".

5. Przeliczanie elementow zbioru "Sniezki i bałwanki".


-Wyciete z papieru 4 sylwety sniezynek i 2 sylwety bałwankow.

Dzieci układaja przed soba sylwety bałwankow i jedna sylwete sniezynki. Prosimy, aby dzieci ułozyły sniezynke obok bałwanka, potem miedzy bałwankami, pod, nad. Po wykonaniu kazdego zadania sprawdzamy jego poprawnosc. Nastepnie prosimy, aby dzieci schowały bałwanki, wyjeły z kopert sniezynki i ułozyły je jedna obok drugiej. Dzieci przeliczaja sniezynki. Nastepnie mowimy, ze dwie snieynki porwał wiatr. Dzieci chowaja sniezynki do kopert. Przeliczaja sniezynki, ktore zostały. Na koniec zabawy dzieci przeliczają bałwanki oraz śnieżynki. Podają, o ile więcej jest śnieżynek

 

 

 

 

09.12.2021r.

Witajcie Kochane Dzieci!!! Oto zadania na dziś...

1.  "Pani Zima"....  Posłuchajcie uważnie wiersza.... spróbujcie odpowiedzieć na pytania....

https://miastodzieci.pl/bajki/pani-zima-2/

- Kto do nas przyszedł? Jaka pora roku?

- Co trzyma w dłoni Pani Zima?

- Co przyniosła w rękawie?

- Ile razy Pani Zima tupnęła kryształowym butkiem?

2. Zabawa „Prawda – fałsz”

• Zima to pora roku, która następuje po lecie.
• Po zimie biegamy boso po łące.
• Zimą z nieba pada oranżada.
• Na zimę przylatują do nas bociany.
• Śnieg jest koloru różowego.
• Niedźwiedź zimą zasypia w głęboki sen.
• Przysmakiem sikorek jest słoninka.
• Na zimę przylatują do nas gile.
• Wiewiórki na zimę w swojej dziupli gromadzą rodzynki.
• Zimą zbieramy w lesie grzyby.


3. „Zimowe zabawy”- zabawa z elementem pantomimy.
Zadaniem jest przedstawienie zabawy za pomocą ruchu:
• zjazd na sankach
• jazda na nartach
• jazda na łyżwach
• lepienie bałwana

4. Karta pracy

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/s1-1.jpg

5.  Rysuj po śladzie

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/s5-1.jpg

 

08.12.2021r.

Witajcie Kochane Dzieci!!!

1. Przeczytajcie wspólnie z Rodzicami wiersz o zimie... jesteśmy ciekawe czy lubicie ją tak samo jak my...

 

LUBIĘ ZIMĄ...   Maria Selke                                                  


Lubię zimę białą, radosną,
bo nakłada śnieżne czapy
świerkom i sosnom.

Lubię zimę sypiącą płatkami,              
gdy mknie w saniach
z dźwięczącymi dzwonkami.

Lubię zimę dbającą o dzieci
by na nartach mogły śniegu
tuman wzniecić.

Lubię zimę z lodowymi soplami
co maluje firanki para mroza farbami.

Lubię zimę kręcącą piruet z zamieci
gdy w pokoju ciepło od grzejników leci.

2. Rysujemy bałwanka według rymowanki .

Rysuję bałwanka , śniegowego panka , narysuję koło, pod nim drugie , trzecie . Zrobię kropki – oczka , nosek – dam kreseczkę . Uśmiechniętą buzię zrobię jak łódeczkę . Narysuje garnek , trzy kreski – miotełkę i czarne guziki narysuje wielkie .

3. Wykonujemy papierowego bałwanka (białe kartonowe kartki z narysowanymi kołami różniącymi się wielkością, nożyczki, klej, kredki.

4. Karta pracy https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/bb5.jpg

 

 

 

07.12.2021r.

Witajcie Kochane Dzieci!!!

 

Popatrzcie za okno... jaka piękna zima do nas przyszła... posłuchajcie wspólnie z Rodzicami pięknej, zimowej piosenki...

https://www.youtube.com/watch?v=xWXs016_oZs

 

a teraz czekają na was "zimowe zagadki"....

 

Biały brzuch i głowa biała, biała jego postać cała.Choć nie biega , tylko stoi , mrozu wcale się nie boi . ( bałwan )

Co to? Sam odgadnij! Chętnie jadą na dół , a pod każdą górę ciągniesz je za sznurek. ( sanki )

Jak pierzyna otula drzewa – duże i te małe. Leci z góry , leci niby pióra białe. Lecz gdy mrozu już nie ma , szybko w wodę się zamienia . ( śnieg )

Co to za deski ? Choć są bez kół , to jeżdżą w gorę i jeżdżą w dół . Zawsze razem siostry dwie . Nazwie je ten , kto już wie. ( narty ).

 

Słuchając "zimowych piosenek" poprosimy was teraz, abyście narysowali zimowy obrazek...jesteśmy ciekawe co to będzie...